Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Пт, 17 травня 2024
07:57

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

Перша в Україні дитяча залізниця відзначає 85-річчя: її історія та подальша доля

Перша в Україні дитяча залізниця відзначає 85-річчя: її історія та подальша доля

Дитяча залізниця у Дніпрі 6 липня відзначає 85-у річницю. Вона пережила війну та повне знищення двох станцій. Але нині, як і раніше, на ній навчають майбутніх залізничників.

Перший потяг на дитячій залізниці Дніпра рушив у 1936 році. Парк тоді називався на честь Менделя Хатаєвича, а дитяча залізниця була першою в Україні. І другою у Радянському Союзі. Першу, розповідає історик Максим Кавун, відкрили в Тбілісі.

«Мала дитяча залізниця в Дніпрі, це без зайвих слів, – унікальна пам’ятка технічного мистецтва довоєнних часів. У 1936 році, 6 липня о 17-ій годині, вона була урочисто відкрита. Залізниця мала довжину 1,6 кілометра», – сказав історик.


Відкривали дитячу залізницю керівники тоді ще Дніпропетровська Мендель Хатаєвич та Іван Гаврилов. Але вже за рік їх розстріляли.

Залізниця мала дві станції.

«Називалися вони “Комсомольськ” та “Жовтеня”. Звичайно, це за політичною кон'юктурою. Залізниця мала депо і цікаво, що були два тунелі “імені Пушкіна” та “Маяковського”, – зазначив історик.

Під час Другої світової, у 1941 році, залізницю знищили.


Нову станцію побудували у 44-му. Нині вона має назву «Паркова», а два тунелі тепер називаються Козацький і Січеславський. На початку своєї роботи залізниця працювала щодня. Зараз на базі дитячої залізниці шість вагонів та два тепловози. Однак останнім часом, через постійні підтоплення парку, курсують вони рідко. Наприклад, цьогоріч поїзд ще жодного разу не рушив.

Основне завдання дитячої залізниці, розповідає старший інструктор Олександр Доброскок, – це навчити професії охочих дітей.

«Основна функція була і є – це профорієнтаційний напрямок серед молоді, учнів шкіл. Тут все по-дорослому. Тільки дуже приємно дивитися, коли у кабіні локомотива сидить дитина», – каже інструктор.

Інструкторка з виробничого навчання Надія Усик працює тут з 1983 року. Розповідає: дитяча залізниця нічим не поступається справжній. Хіба що розмір вагонів тут менший, тож на звичайній залізниці їх використовувати не можна. А от пульт у диспетчерській — перейшов у спадок від однієї зі станцій Укрзалізниці.

«На цьому пульті кожний залізничник, черговий по станції, готує маршрути для переміщення поїздів і маршрути для відправлення», – розповіла жінка.


Обслуговуванням вагонів та іншого обладнання, а також ремонтом колій займається Укрзалізниця. Однак вже на початку цього року міська влада Дніпра хотіла забрати дитячу залізницю в комунальну власність. Про подальшу долю залізниці у міській раді не говорять.

Gorod.dp.ua на Facebook.


Димка  (07.07.21 09:21): Был юным железнодорожником. Работал на ДЖД в день её 50-летия, 6 июля 1986 года. В тот праздничный день ходили сразу два состава - красный и голубой. Голубой возглавлял паровоз ЮП 4-95. Это был его последний рабочий день. Но мы тогда этого не знали. Многого не знали и представить не могли. Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
Столбик БАФа  (07.07.21 09:10): Встретить 100 летний юбилей по уши в болоте с почти развалившимся подвижным составом, это по нашему, сейчас самое главное освоить космическое пространство. Відповісти | З цитатою
Я когда то  (07.07.21 06:30): в детстве раза два ездил на этой детской ж.д. Довольно скучный атракцион. Не успел сесть , через 10 минут уже выходить. Чувствовал себя обманутым и больше не ездил. Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
111  (06.07.21 23:32): "85-тую годовщину" - интересно, как в принципе можно додуматься до такого "грамотного" окончания числительного, "-тую"? :) Відповісти | З цитатою
Гипопо  (06.07.21 22:13): И депо уничтожили первый паз в войну, а второй - в ещё более трудное мирное время. От депо уцелела только железнодорожная стрелка. Участок, где оно было (возле старого цирка) , огорожен забором и как бы парку уже не принадлежит. Боюсь, что в перспективе Детскую железную дорогу ожидает судьба кинотеатра "Салют". После вливания в городскую коммунальную собственность. Відповісти | З цитатою
)))  (06.07.21 20:20): В период индустриализации - железная дорога в парке - это было круто. Сейчас это глупо. Ибо напрашивается предложение, если есть железная дорога, то должна быть детская доменная печь и небольшой коксохим.
Если есть желающие учиться на железнодорожников, то было бы желательно вынести эту дорогу куда-нибудь в пригород, а лучше организовать обучение непосредственно в управлении Приднепровской железной дороги.
Відповісти | З цитатою
1
Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
100
дворів запланували відремонтувати у 2023 р.

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті