Віктор Подзерко, музикант та арт-менеджер, вкотре покаже дніпропетровський джаз на міжнародному рівні. Нехай і в сусідньому Харкові, та рівень учасників цьогорічного «KHARKIV ZA JAZZ FEST» приємно вражає. Навіть сказати більше – шалено тішить! Як і те, що хтось-таки цю імпрезу готує. З 21-го березня десятки музикантів світового рівня будуть грати у Харкові. Серед них - Джаз-тріо дніпропетровської філармонії та соліст О.Бондаренко (саксофон). Саме так зазначено музикантів у програмі фестивалю. Безбарвна, і навіть рафіновано радянська назва залишається закодованою лише для непосвячених. І Віктору Подзерко, бас-гітаристу та менеджеру колектива, організатору джазових концертів в Дніпрі, вдалося без надуманого піару, меценатських інвестицій та інших малореальних принад створити ще один музичний проект, який знають та визнають нечисленні українські джазові організатори та слухачі з критиками.
Віктор Подзерко народився в сім`ї металургів у Дніпродзержинську. Навчався в музичному училищі та Ростовській консерваторії по класу контрабаса. Як стверджує сам, у класичну музику прийшов з рок-музики. Пола МакКартні і досі вважає найкращим мелодистом другої половини 20-го століття. Професійно займається музикою з 1975 року. У 1990-1991 роках - контрабасист дніпропетровської філармонії, в складі якої гастролював в найбільших залах тодішнього розваленого Радянського Союзу. Наступні 9 років жив у Польщі, де займався улюбленою роботою – працював музикантом, і проходив академічну та джазову практику. За ці роки успішно відбулися концерти від Ірландії до Сицилії, включаючи виступи з театрами, взято участь у польському проекті «Чікаго», проведено роботу над записом музики симфо-джазового композитора Клода Болінга тощо.
Після тривалої закордонної діяльності Віктор Подзерко повертається до Дніпра і одразу ж береться за пошук джазових музикантів, які б тут грали. За повної відсутності будь-яких осередків джазу, музикант зневірюється у потенціалі міста. Абсолютно не сприймаючи культуру «кабака», він змушений працювати на заводі вантажником. «Кабака» - як конвеєрної та болотної роботи, що каструвала більшість музикантів, які з безвиході пішли на подібні заробітки.
Залишаючись російськомовним, та не космополітичним, Віктор Поздерко говорить, що повертався в країну з патріотичних міркувань! На дисках, виданих польським лейблом «Polonia», навпроти прізвища музиканта значилось – контрабасист дніпропетровської філармонії. На цьому наполягав сам музикант, залишаючи в історії пам'ять про своє місто.
У 2004-2005 роках музикант грає у філармонії та Оперному театрі.
А далі трапляється щось із області невідомого. Не маючи жодних ілюзій щодо проявів якогось авангарду в просовкових держкультустановах, Подзерко створює на базі філармонії джаз-квартет з найкращими музикантами міста. Перебуваючи на позаштатній роботі в філармонії (читай – робота без заробітків), він робить концерти академічної музики прибутковими, привозить до міста висококласних музикантів, та збирає на них публіку. Філармонія, напевно, вперше за останні 20 років, купує нове технічне обладнання! Відкривається сайт філармонії, починається промоційна кампанія далеко непопсових проектів, які знаходять свого глядача.
Джаз-квартет філармонії знаходить собі назву – «Маніфест». У складі гурту: художній керівник, віртуозний піаніст, композитор Дмитро Соловйов (той, хто хоч більш-менш знайомий з джазовим життям Дніпра, обов’язково знає цього музиканта), соло-гітариста, композитора Віктора Коваленка (в джазовій тусовці більш відомий, як «Бенсон»), барабанщик Дмитро Литвиненко та бас-гітарист Віктор Подзерко.
З часом джазмену стає тісно грати в поставлених рамках. У квартеті змінюються музиканти, та саме як «Маніфест» гурт представляє себе на фестивалях «Джазі-на-Дніпрі», «Джаз-Коктебел», «1-му Харківському джазовому фестивалі». Дніпропетровські джазмени чи не вперше з часів легендарного «Кредо», зазвучали в країні. Як результат – публічні респекти від авторитетного пана О.Когана та матеріал у маргінальному та героїчному часописа «Джаз-Квадрат».
Культуртрегерство Віктора Подзерко в Дніпрі (і це на базі державної філармонії!) привело до спільних загальноукраїнських та міжнародних проектів з такими солістами як: Томаш Муха (скрипки), Дмитро «Бобін» Александров (тенор-саксофон), Олександр Умрілов (гітара), Самсон Мовсесян (альт-саксофон, дудук, зурна), Сергій П`ятов (флейта).
Проте музикант вважає, що «джаз є збитковою музикою», і створює новий проект з солістом Оркестра Фінберга (Білорусь), музикантом модного мінського «Аpple Tea» - Олександром Бондаренком.
У листопад-грудні 2007 року Віктор Подзерко відкрив найбільші зали Іспанії та Італії для Дніпропетровського академічного оркестру. Концерти пройшли з аншлагами в найбільших містах та залах. П’ятьма концертами в Барселоні дніпропетровські музиканти також завдячують В.Подзерко, який цього разу виступив координатором проекту і знову «піарив» місто та країну.
Розглядаючи динаміку джазової культури, Подзерко впевнений, що рівень загальної культури як творця, так і споживача найближчим часом значно виросте. Можливостей для адекватного спілкування музиканта і слухача стає більше. Особисто йому сильно заважає поєднання менеджменту і мистецтва. Після організаційної роботи власне соло на сцені здається вимушеним. Та обрати щось одне неможливо!
Джазмен і далі переконаний, що місто, в якому він творить, треба розкручувати. Каже, що велика проблема в довгій «зоновості» Дніпропетровська, в його штучній стратегічній «закритості».
21-го березня наших музикантів можна буде почути у Харкові на міжнародному фестивалі «KHARKIV ZA JAZZ FEST». Напередодні, 20 березня, відбудеться концерт у дніпропетровському «Рок-кафе». Джаз світових стандартів за 30 грн! Цікаво, кому це треба? І чи знає якесь там управління культурою про існування джазу чи взагалі культури? І хто отримує відзнаки від мерії в день музики? І чи зацікавить це місцеву пресу?
Zhazz' forever!!! Ответить | С цитатой