|«« | «« | »» | »»| |
15 травня у прес-клубі Дніпропетровської обласної організації НСЖУ відбулось чергове засідання, присвячене питанню запобігання раку молочної залози.
Захворювання на рак молочної залози посідає перше місце серед хвороб жінок більшості країн світу. Україна - одна з ведучих держав у Європі за цим показником. Як свідчить офіційна статистика, найвищий рівень захворюваності на рак молочної залози - в областях півдня та сходу України, які характеризуються високим рівнем канцерогенонебезпечних виробництв металургійної та вугільної промисловості.
На території Дніпропетровської області захворюваність на рак за останні десять років зросла на 27% з щорічним приростом у 2,7%, відсоток діагностованих захворювань на рак молочної залози на І-ІІ стадіях менший, ніж середньоукраїнський, а на ІІІ-ІV стадіях, навпаки, вищий, ніж середній по Україні. Щоденно на території області реєструються 3-4 випадки злоякісних новоутворень молочної залози, один з яких – вже у занедбаній стадії. Як правило, третина виявлених первинних випадків припадає саме на жінок у працездатному віці. Щороку від зазначеної патології у регіоні помирає понад 700 представниць жіночої статі.
Таку сумну статистику навела Олена Лічманенко, начальник відділу зв’язків з громадськістю Дніпропетровської громадської організації «Жіночий інформаційно-координаційний центр». «З 14 по 27 травня в кількох регіонах України, включаючи наш, пройде широкомасштабна просвітницька кампанія щодо запобігання раку молочної залози, - повідомила О. Лічманенко. - Це такі заходи, як поширення просвітницьких буклетів, виданих за матеріалами Фонду ім. С. Комен зі здоров’я молочної залози та раннього виявлення раку молочної залози; соціальна реклама на вулицях Дніпропетровська (встановлено білборд в центральній частині міста навпроти ТРК «Пасаж»), соціальна реклама в транспорті тощо. Також найближчими вихідними днями на Дніпропетровщині проходитиме соціальна акція «Я про тебе так турбуюся», яка передбачає проведення потужної роз’яснювальної роботи щодо раку молочної залози з жінками, які працюють на 5 найбільших ринках Дніпропетровської області. В рамках проекту відбудуться 5 інтерактивних дискусій на провідних підприємствах легкої промисловості і в навчальних закладах регіону».
Це лише частина великого проекту: «Заради здоров’я завтра – потурбуйся про себе сьогодні!» , який спрямований на підвищення обізнаності громадськості про рак молочної залози і механізми боротьби з цим захворюванням. Проект впроваджується в рамках грантової програми «Глобальна ініціатива з обізнаності щодо раку молочної залози» Фонду ім. С. Комен. Управління програмою здійснює міжнародна благодійна організація «Український Жіночий Фонд».
«30% жінок звертаються до лікарок надто пізно. Хоча рак виявлений на ранній стадії в 95% є виліковним і лікування буде у багато разів дешевше і легше. Основна причина цієї жахливої статистики - українські жінки не знають про ризик і не мають доступу до якісного обстеження, додає ще один учасник прес-конференції, менеджер кампанії AVON, Оксана Чумак, - рак грудей є третьою причиною смертності жінок в Україні після нещасних випадків і серцево-судинних захворювань. Кожна 7-ма жінка в Україні може захворіти раком молочної залози. Щоденна 22 жінки в Україні вмирають від цієї хвороби. Більше 8000 смертей в рік, в 8 разів більше, ніж в США! Профілактичних методів, вакцинації і так далі, в світі не існує. Попередити прогрес хвороби можна лише вторинною профілактикою - регулярним обстеженням молочної залози.»
«Проблема запобігання раку молочної залози не є суто жіночою – це проблема суспільства, - підкреслила журналіст Тетяна Валігурська. - Адже в розвинутих країнах одужання від цієї хвороби становить 95 відсотків, а в Україні – тільки 49. І це дуже велика плата за необізнаність, недбалість до свого здоров’я».
Учасники пресконференції обмінялися досвідом роботи в просвітницьких акціях. Так, наприклад, Т. Валігурська поділилась з колегами-журналістами враженнями від участі у тренінгу для журналістів, організованого фондом С. Комен та «Українським Жіночим Фондом». Оксана Чумак розповіла про участь у соціальному проекті, що нещодавно, а саме 13 травня, було проведено у м. Дніпропетровську. Соціальна акція компанії AVON з 13 травня по 15 травня, була присвячена міжнародному Дню матері, під загальним гаслом «Я люблю свою маму!». Менеджер кампанії AVON підкреслила, що жінки області повинні знати, що задля вчасного обстеження є в обласні якісне обладнання – сучасний мамограф. Це обладнання було профінансовано на коштами від благодійницької діяльності кампанії AVON.
Усі учасники прес-конференції були одностайні в своєму прагненні донести важливу інформацію до кожного члена суспільства. Вони закликали ЗМІ якомога більше допомога ти в просвітницький роботі проти захворювання на рак грудей та пам’ятати, що за здоров’я варто боротися!
Автор: Марія Розумовська
Gorod`ской дозор | |
Фоторепортажи и галереи | |
Видео | |
Интервью | |
Блоги | |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
Погода | |
Архив новостей |