Довгі роки жителі Ігрені, Одинківки, Любимівки та інших селищ могли потрапити до обласного центру за допомогою порома через річку Самара.
Автомобільний міст через Самару було збудовано лише у 1957 році.
Так, залізничне сполучення з мостом через цю річку було прокладено набагато раніше, 1873-го. Але приміські поїзди тоді ходили рідко, а піший прохід через цей міст було заборонено. Тому тисячам людей дістатися центру Катеринослава, а згодом Дніпропетровська допомагала поромна переправа.
Її значення особливо зросло після війни, під час якої залізничний міст через Самару був зруйнований, і у людей не залишилося і цієї альтернативи.
Про цю цікаву сторінку історії нашого міста у групі «Рідна Новостепанівка (Цікавінки з історії Новомосковського краю)» нагадав дослідник історії нашого краю Ігор Лисенко:
«1939 рік, згадка про паром через Самару.«Близько двохсот тисяч робітників, службовців та колгоспників приміських селищ, відрізані від Дніпропетровська річкою Самарою, більше 5-ти років люди вимагають вирішити питання будівництва моста.
По ту сторону невеликої річки Самари розташовані робітничі селища та села Одинківка, Рибальське, Чаплі, Олександрівка, ім.К.Маркса, Стара та Нова Ігрень, Любимівка, Василівка, Новоселівка, Соколово та інші.
Близько 100 тисяч робочих, службовців, учнів, колгоспників, домогосподарок щоденно їздять в місто та назад. Приміське залізничне сполучення, яким доводиться користуватись, досить незручне (залізничний міст через Самару був відкритий в 1873 році).
Жвавий рух через Самару обслуговує паром. Але цей паром з серпня по квітень майже не працює: в кінці літа в пересохлій Самарі занадто мілко, взимку річка вкрита льодом, а в березні паром ремонтується.
В інші 4-5 місяців року паром також часто простоює. Досить довгі черги завантажених машин, коні з возами, а також пасажири годинами очікують переправу.
Буває, що паром довго стоїть посеред річки, через поломку «механізма». В таких випадках обози, які залишаються по обидва боки Самари, вимушені їхати окружним шляхом лишні 60-65 кілометрів (прим.: ймовірно, мається на увазі переправа через міст в Новомосковську).
Питання будівництва моста неодноразово піднімалися на місцевих партійних конференціях. Також вносились пропозиції будівництва тимчасового понтонного моста. Але обласні організації, ймовірно через брак коштів, не приймали енергійних мір для початку будівництва капітального моста.»
Як відомо, Самарський автомобільний міст був побудований лише в 1957 році…».
Ілюстрації зі сторінки групи «Рідна Новостепанівка (Цікавінки з історії Новомосковського краю)».
![]() |
Gorod`ской дозор |
![]() |
Фоторепортажи и галереи |
![]() |
Видео |
![]() |
Интервью |
![]() |
Блоги |
Новости компаний | |
Сообщить новость! | |
![]() |
Погода |
![]() |
Архив новостей |