14 березня 2023, 11:56
ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАН
Місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від юридичних осіб майже 188 млн грн єдиного податку
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
У січні – лютому 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло майже 188 млн грн єдиного податку від юридичних осіб. За словами в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марини Твердохлєб надходження збільшились у порівнянні з 2022 роком на понад 57 млн грн, або на 44,3 відсотки.
Очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадала, що 16.03.2023 – останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІI кварталу 2023 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік, а також заяви щодо переходу на іншу групу платника єдиного податку з IІ кварталу 2023 року.
Дякуємо платникам за фінансову підтримку громад!
Кількість зареєстрованих на Дніпропетровщині суб’єктів господарювання складає 266 470 осіб
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Станом на 01.03.2023 у контролюючих органах Дніпропетровської області перебувало на обліку 266 470 суб’єктів господарювання. У порівнянні минулорічним показником кількість платників збільшилась на 4 097 осіб.
При цьому, кількість юридичних осіб, які обліковуються у Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, складає 116 17 осіб, що у порівнянні з відповідним періодом 2022 року більше на 1 884 особи.
Фізичних осіб – підприємців станом на 01.03.2023 зареєстровано у кількості 150 353 особи, що у порівнянні з 2022 роком на 2 213 зареєстрованих осіб більше ніж у 2022 році.
Про порядок отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що порядок отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків регулюється ст. 70 Податкового кодексу України та регламентується розділом VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб − платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за № 1306/31174.
Інформація щодо переліку документів, які потрібно подати фізичній особі для отримання Картки платника податків з даними про реєстраційний номер облікової картки платника податків розміщена на вебпорталі ДПС за посиланням:
https://tax.gov.ua/fizichnim-osobam/otrimannya-reestratsiynogo-/.
Організація роботи щодо надання послуг платникам податків та громадянам фахівцями структурних підрозділів ГУ ДПС у Дніпропетровській області в центрах обслуговування платників податків
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
В Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області, станом на 01.03.2023 адміністративні послуги надаються у 32 Центрах обслуговування платників при ДПІ, Синельниківській ДПІ, де ЦОП не створено, мобільному ЦОП та ГУ ДПС у Дніпропетровській області.
В умовах введення в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами) та наказу ДПС України № 173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС», центри обслуговування платників державних податкових інспекцій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області здійснюють сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема надають адміністративні послуги, інші функції сервісного обслуговування платників податків незалежно від місця обліку платника податків.
Платники податків можуть отримати широкий спектр послуг: інформаційних, консультативних та адміністративних. ЦОП забезпечується надання 79 адміністративних послуг, 53 з яких надається безкоштовно.
Так, протягом січня – лютого 2023 року до ЦОП Дніпропетровської області надійшло 44 514 звернень у сфері надання адміністративних та інших послуг, що на 9 124 звернення менше у порівнянні з аналогічним періодом 2022 року. В т.ч. в електронному вигляді надійшло 15 328 звернень, або 34,4 відс. від загальної кількості, та на 5 752 звернення менше в порівнянні з відповідним періодом минулого року.
Платниками податків отримано 42 509 адміністративних послуг, що на 8 810 послуг менше ніж у відповідний період минулого року. В т.ч. в електронному вигляді суб’єктами звернень отримано 13 549 адміністративних послуг, або 31,9 відс. від загальної кількості отриманих адміністративних послуг, та на 5 224 послуги менше у порівнянні з січнем-лютим минулого року.
До якого контролюючого органу суб’єкт господарювання подає податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо об’єкти оподаткування знаходяться на території територіальної громади у місті з районним поділом в різних районах такого міста?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
Декларація надається до контролюючих органів за місцем розташування об’єктів оподаткування.
У разі розташування об’єктів оподаткування у місті з районним поділом в різних районах такого міста, то якщо всі райони такого міста входять до складу однієї територіальної громади, то декларація надається до контролюючого органу, який обслуговує таку територіальну громаду.
Звертаємо увагу на особливості подання декларацій та визначення кодів за Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) територіальних громад у м. Києві та м. Кривий Ріг.
Оскільки місцеві податки сплачується до місцевого бюджету, враховуючи те, що у містах з районним поділом – Києві та Кривому Розі для кожного району залишено свої окремі рахунки місцевих бюджетів, тому за об’єкти оподаткування, що знаходяться на території міст Київ та Кривий Ріг, декларація подається до контролюючого органу, що обслуговує відповідний район зазначеного міста.
При зазначенні у Деклараціях коду за КАТОТТГ території територіальної громади зазначається код за КАТОТТГ району м. Києва та м. Кривий Ріг (відповідно до розташування об’єктів оподаткування).
По всіх інших містах України з районним поділом подається одна декларація до одного контролюючого органу.
Більше роз’яснень з окремих питань щодо заповнення податкових декларацій з місцевих податків та зборів – на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/mistsevi-podatki/podatok-na-neruhome-mayno--/komentari-fahivtsiv-dps-/657490.html
Які є способи подання податкових декларацій?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
Нормами п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).
Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов’язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
Відповідно до п. 49.4 ст. 49 ПКУ платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації контролюючому органу в електронній формі з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155.
Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155.
Фінансова звітність, звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються згідно з вимогами абзаців першого та другого п. 46.2 ст. 46 ПКУ, подаються в електронній формі з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 до контролюючих органів платниками податку на прибуток підприємств та неприбутковими підприємствами, установами, організаціями, які подають податкову звітність в електронній формі.
У яких випадках нерезидент реєструється платником податків в Україні?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що нормами п. 64.5 ст. 64 розділу її Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України відповідно до ст. 6 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні», або набувають право власності на інвестиційний актив, визначений абзацами третім – шостим п.п. «е» п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 розділу III ПКУ, в іншого нерезидента, який не має постійного представництва в Україні, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах.
Взяття на облік у контролюючому органі нерезидента здійснюється при настанні першої із подій, визначеної в абзаці першому п. 64.5 ст. 64 розділу II ПКУ, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від нерезидента відповідної заяви, яку він зобов’язаний подати:
у десятиденний строк після акредитації (реєстрації, легалізації) на території України відокремленого підрозділу – до контролюючого органу за місцезнаходженням відокремленого підрозділу;
до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні – до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна;
до відкриття рахунку в Україні – до контролюючого органу за місцезнаходженням установи (відділення) банку або іншої фінансової установи, в яких відкривається рахунок;
до дати здійснення першої оплати за інвестиційний актив, що придбавається, - до контролюючого органу за місцезнаходженням української юридичної особи, акції, корпоративні права якої формують вартість інвестиційного активу, що є предметом такого правочину.
У разі акредитації (реєстрації, легалізації) на території України відокремленого підрозділу іноземного представництва чи організації, у тому числі постійного представництва, одночасно із взяттям на облік нерезидента здійснюється взяття на облік відокремленого підрозділу такого нерезидента.
У разі встановлення контролюючим органом за результатами податкового контролю ознак ведення нерезидентом господарської діяльності на території України, зазначеної в абзацах третьому - п’ятому п. 64.5 ст, 64 розділу II ПКУ, без взяття на податковий облік нерезидента, зокрема здійснення резидентом діяльності в інтересах нерезидента через відокремлені підрозділи, у тому числі, призначається перевірка такої діяльності. Порядок проведення перевірки для цілей п. 64.5 ст. 64 розділу II ПКУ визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з урахуванням особливостей, визначених ПКУ.
Якщо перевіркою встановлено ведення нерезидентом діяльності через відокремлені підрозділи, у тому числі постійне представництво в Україні без взяття на податковий облік, контролюючий орган складає акт перевірки, який надсилається нерезиденту в порядку, визначеному п. 86.13 ст. 86 розділу II ПКУ. На підставі акта перевірки контролюючим органом може бути прийнято рішення про взяття на облік такого нерезидента в Україні без заяви нерезидента та отримання заперечення до акта перевірки.
У разі реєстрації особи-нерезидента як платника податку на додану вартість відповідно до п. 208 прим. 1.2 ст.208 прим. І ПКУ одночасно автоматично здійснюється взяття на облік такої особи-нерезидента.
Порядок взяття на облік нерезидентів у контролюючих органах встановлено Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280.
Порядок повідомлення нерезидентів про взяття на облік як платників податків встановлюється Кабінетом Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 04 листопада 2020 року № 1054 «Про затвердження Порядку повідомлення нерезидентів про взяття на облік як платників податків»).
Реєстрації платником податку на прибуток підлягає юридична особа – нерезидент, яка:
• здійснює господарську діяльність на території України через своє постійне представництво, визначене п.п. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ. Такий нерезидент стає на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням свого постійного представництва до початку своєї господарської діяльності через таке представництво;
• придбаває інвестиційний актив, визначений абзацами третім- шостим підпункту «е» п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 розділу III ПКУ, у іншого нерезидента - продавця, який не має постійного представництва в Україні. Такий нерезидент - покупець зобов’язаний не пізніше дати здійснення першої оплати за інвестиційний актив, що придбавається, стати на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням української юридичної особи, акції, корпоративні права якої формують вартість інвестиційного активу, що є предметом такого правочину;
• має місце ефективного управління на території України та має намір скористатись правом визнати себе податковим резидентом України відповідно до п.п. 133.1.5 п.133.1 ст. 133 розділу III ПКУ. Взяття на облік такої іноземної кампанії здійснюється у контролюючому органі за місцезнаходженням об’єкта ефективного управління.
Реєстрація нерезидента платником податку на прибуток проводиться із дотриманням правила першої події.
Відповідно до п. 133.3 ст. 133 розділу III ПКУ нерезидент, який розпочав господарську діяльність через своє постійне представництво до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.
Слід також зауважити, що відповідно до Закону України 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» з 1 квітня 2023 року до п. 64.5 ст. 64 ГІКУ будуть внесені зміни, якими розширюється перелік випадків, коли нерезидент підлягає взяттю на облік в контролюючих органах. Так взяттю на облік підлягатимуть нерезиденти, які відкривають рахунки у небанківських надавачах платіжних послуг або відкривають електронні гаманці в емітентах електронних грошей відповідно до ст. 64 Закону України «Про платіжні послуги».
Податкові послуги в «Дії»
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Відповідно до Указу Президента України від 06 лютого 2023 року № 58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» воєнний стан подовжено з 19 лютого 2023 року на 90 діб. В умовах війни Державна податкова служба України і далі продовжує активно працювати над розвитком електронних сервісів для платників податків. Податкова залишається одним з лідерів у напрямку онлайн-сервісів.
ДПС тісно співпрацює з Міністерством цифрової трансформації з питань цифровізації послуг для платників. Завдяки спільній роботі Мінцифри та ДПС низка податкових сервісів доступна фізичним особам на порталі та у застосунку «Дія».
У розділі «Мої податки» платникам доступні такі сервіси:
- перегляд реєстраційних та облікових даних платника, даних про банківські рахунки та стану його розрахунків з бюджетом;
- отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб про виплачені доходи та утримані з них податки;
- подання декларацій для ФОП - платників єдиного податку, у тому числі платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ;
- перегляд раніше поданих декларацій;
- сплата податків та ЄСВ.
Також для бізнесу у «Дії» доступна низка інших сервісів, які пов’язані з податковими питаннями:
- реєстрація ТОВ на підставі модельного статуту та обрання системи оподаткування;
- подання заяви на резидентство в Дія.City – спеціальному правовому режимі для IT-індустрії;
- автоматична реєстрація ФОП та обрання загальної чи спрощеної системи оподаткування;
- подання онлайн-форми заяви на закриття ФОП. Підписана заява автоматично надсилається до реєстратора, інформація про закриття надсилається до податкової служби.
- внесення змін про ФОП (зокрема, щодо громадянства, видів економічної діяльності, контактної інформації фізичної особи-підприємця).
Під час війни «Дія» стала інструментом для швидкої взаємодії українців з державою. ДПС України підтримує важливі державні проекти цифрової трансформації та завжди демонструє готовність до впровадження новітніх ІТ-розробок для спрощення адміністрування податків. Адже сучасні технології надають громадянам можливість обирати найбільш зручний формат свого спілкування з державними органами.
Механізм підтримки індустріальних парків в частині справляння місцевих податків і зборів
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Державна податкова служба України повідомила, що в межах заходів зі стимулювання інвестицій, Податковим кодексом України (далі – ПКУ) передбачений механізм підтримки індустріальних парків (далі – Парки) в частині справляння місцевих податків і зборів.
Питання підтримки розвитку індустріальних парків в Україні регулюється Законом України від 21 червня 2012 року № 5018 «Про індустріальні парки» (зі змінами).
Законом України від 21 червня 2022 року № 2330-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення сприятливих умов для діяльності індустріальних парків в Україні», зокрема, визначені такі особливості справляння місцевих податків (п. 266.4 ст. 266 та п. 284.6 ст. 284 ПКУ):
Сільським, селищним, міським ради надано право встановлювати пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується з об’єктів нежитлової нерухомості, що розташовані на території Парку та перебувають у власності учасників Парку, включеного до Реєстру індустріальних парків.
У частині плати за землю за земельні ділянки, що входять до складу території Парків, включених до Реєстру індустріальних парків, нормативну грошову оцінку яких проведено, що використовуються ініціаторами створення Парку, керуючою компанією Парку та учасниками Парків, органи місцевого самоврядування можуть:
- встановлювати ставки земельного податку та орендну плату в розмірі, меншому за розмір земельного податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певної категорії земель, що сплачується на відповідній території;
- звільняти від сплати земельного податку.
Такі рішення можуть прийматися та набирати чинності не лише з початку бюджетного періоду, оскільки на такі рішення не поширюється дія підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3 і 12.3.4 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішеннями) та пункту 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) статті 12 ПКУ. До таких рішень не застосовуються вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Вказані норми ПКУ щодо місцевих податків включені до Довідника пільг, що є втратами доходів бюджету, згідно з яким з 01.07.2022 запроваджені пільги з плати за землю (код пільги 18010595), податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (корд пільги 18010403).
Починаючи з 01.07.2022 учасники Парку у разі отримання пільги згідно з рішенням органу місцевого самоврядування можуть уточнити свої податкові зобов’язання з вказаних податків у податковій звітності.
Звертаємо увагу на те, що пільги за вказаними кодами можуть застосовуватися виключно за об’єкти оподаткування, що знаходяться на території Парків, включених до Реєстру індустріальних парків. Тому на територію Парків, що діють в Україні, але не включені до Реєстру індустріальних парків, зазначені пільги не поширюються.
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Останній раз редагувалося: 14.03.2023 11:56