10 березня 2023, 14:04
ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАН
Очільниця податкової служби Дніпропетровщини провела ділові зустрічі в Дніпровському районі
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Робочі зустрічі в.о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марини Твердохлєб з територіальними громадами тривають.
Сьогодні, 09.03.2023, відбулась поїздка у Дніпровський район Дніпропетровської області до Підгородненської міської, Чумаківської сільської, Слобожанської та Обухівської селищних рад.
Очільниця податкової служби Дніпропетровщини зустрілась з головами територіальних громад. Обговорювали питання визначення мінімального податкового зобов’язання, нормативно-грошової оцінки землі та приведення її у відповідність тощо. Питання земельних відносин, які обговорювалися під час зустрічі, мають велике значення для наповнення бюджетів територіальних громад та перспективи їх розвитку.
Приділили також увагу і особливостям розроблення комплексного плану територій громад та залученню додаткових резервів. Адміністрування податку на доходи фізичних осіб, погашення податкового боргу та питання легалізації заробітної плати також розглядалися під час зустрічі.
Марина Твердохлєб зазначила, що сьогодні кожен на своєму фронті тримає економічну стабільність нашого регіону. Ефективна комунікація податкової служби області з органами місцевого самоврядування націлена на встановлення ділових контактів та отримання зворотного зв’язку.
В межах запланованих заходів Марина Твердохлєб відвідала Центр надання адміністративних послуг Підгородненської міської ради та провела зустріч з представниками бізнесу харчової промисловості Дніпровського району.
Тримаємо стрій та продовжуємо працювати разом для зміцнення нашої країни!
Рентна плата: до місцевих бюджетів Дніпропетровщини спрямовано понад 1,1 млн грн за надра місцевого значення
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
У січні – лютому 2023 року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини за користування надрами місцевого значення надійшло понад 1,1 млн грн рентної плати, що у порівнянні з 2022 роком на понад 64 тис. грн, або на 142 відсотки більше.
Нагадуємо, що 30.03.2023 – останній день сплати за лютий 2023 року рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини, за користування радіочастотним ресурсом України; за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами; за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.
Дякуємо платникам за відповідальне ставлення до сплати податків і зборів!
Понад 1,5 млрд грн ПДФО спрямували платники Дніпропетровщини до держбюджету
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
Очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Марина Твердохлєб повідомила, що протягом січня – лютого 2023 року до державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 1,5 млрд грн податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Порівняно з минулорічними показниками, надходження виросли на понад 244 млн грн, або на 19,3 відсотки.
Керівниця податкової служби Дніпропетровщини нагадала, що юридична особа, яка отримала статус резидента Дія Сіті не з початку місяця, оподатковує суми заробітної плати (винагороди), нараховані (виплачені) працівникам та гіг-спеціалістам за такий місяць, податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків. Разом з тим ставка податку на доходи фізичних осіб у розмірі 5 відсотків застосовується до доходів платника ПДФО – спеціаліста резидента Дія Сіті з наступного за календарним місяцем, в якому юридичною особою набуто статус резидента Дія Сіті.
Дякуємо платникам за сумлінність!
Як отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що реєстраційний номер облікової картки платника податків для дитини можна отримати:
1. Шляхом подання документів до контролюючого органу:
Згідно з п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України та п. 1 розділу VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Мінфіну від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою № 1ДР (далі – Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство).
Пунктом 4 розділу VII Положення № 822 передбачено, що Облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника). Якщо свідоцтво про народження дитини видане не українською мовою, необхідно подати засвідчений в установленому законодавством порядку переклад такого свідоцтва українською мовою (після пред'явлення повертається) та його копію.
У разі виникнення необхідності у реєстрації в Державному реєстрі малолітніх осіб, які залишились без піклування батьків та стосовно яких не прийнято рішення про встановлення опіки (піклування), документи на проведення реєстрації подаються представником органу опіки і піклування з документальним підтвердженням особи представника та його повноважень за наявності свідоцтва про народження.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Положення № 822 громадяни України документи для проведення реєстрації у Державному реєстрі подають до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а ті, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання або не мають постійного місця проживання в Україні, – до будь-якого контролюючого органу.
Реєстрація фізичної особи у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР.
У разі виявлення недостовірних даних або помилок у поданій Обліковій картці № 1ДР щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо фізичній особі може бути відмовлено у реєстрації (у разі неможливості виправлення недостовірних даних або помилок у встановлений строк) або продовжено строк реєстрації до 10 робочих днів.
За зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків (додаток 3)), відповідно до порядку, визначеного Положенням № 822.
Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі малолітньої особи, видається одному з батьків (усиновителю, опікуну, піклувальнику) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного з батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника), протягом трьох робочих днів з дня звернення до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи та може бути продовжено до п’яти робочих днів у разі звернення до іншого контролюючого органу.
2. Шляхом подання документів в електронній формі:
На сьогодні Облікову картку № 1ДР та копії документів необхідних для реєстрації у Державному реєстрі можна подати в електронному вигляді за допомогою інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» (cabinet.tax.gov.ua) (далі – Електронний кабінет).
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою:
http://cabinet.tax.gov.ua,а також через офіційний вебпортал ДПС.
Електронний кабінет складається із двох функціональних частин: відкрита (загальнодоступна) та приватна (особистий кабінет). Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів – кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг або через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID).
Для інформаційної підтримки та допомоги платникам при користуванні Електронним кабінетом відкрита приватна частина Електронного кабінету, яка містить режим «Допомога», де розміщено інструкцію користувача з кожного режиму Електронного кабінету.
3. В рамках реалізації експериментального проєкту «єМалятко»:
Здійснити реєстрацію дитини у Державному реєстрі можна також в рамках реалізації експериментального проєкту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини та відповідно до Порядку надання комплексної послуги «єМалятко», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 691 з метою одержання за однією заявою комплексу адміністративних послуг, зокрема:
- за бажанням батьків дитини чи одного з них здійснювати реєстрацію дитини у Державному реєстрі під час державної реєстрації її народження;
- особам віком від 14 до 18 років, які не зареєстровані у Державному реєстрі, за їх бажанням під час оформлення паспорта громадянина України вперше.
Відеоуроки щодо ПРРО
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє, що на вебпорталі ДПС України за посиланням
https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/video-lessons/платники можуть ознайомитись з відеоуроками, які присвячені програмним реєстраторам розрахункових операцій (ПРРО).
До уваги платників!
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) доводить до відома наступне.
Державна податкова служба України проінформувала, що з 05 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2881-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо застосування режиму експортного забезпечення на період дії воєнного, надзвичайного стану» (далі – Закон № 2881), який опублікований у газеті «Голос України» від 04.02.2023 № 25 та вводиться в дію через один місяць з дня опублікування, а саме з 04 березня 2023 року.
Згідно із Законом № 2881 на період дії воєнного, надзвичайного стану Кабінет Міністрів України має право запроваджувати режим експортного забезпечення з метою державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та особливостей здійснення зовнішньоекономічних операцій з експорту товарів, включених до товарних позицій 1001, 1003, 1005, 1201, 1205, 1206, 1512, 2306 згідно з УКТ ЗЕД.
Операції із вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту товарів, щодо яких Кабінетом Міністрів України прийнято рішення про запровадження режиму експортного забезпечення, можуть здійснювати виключно суб'єкти ЗЕД – платники податку на додану вартість (далі – ПДВ), реєстрація яких не є призупиненою.
Пунктом 91 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до припинення чи скасування воєнного або надзвичайного стану в Україні визначено особливості оподаткування податком на додану вартість операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту товарів, до яких відповідно до статті 191 Закону України від 16 квітня 1991 року № 959-XІІ «Про зовнішньоекономічну діяльність» застосовано режим експортного забезпечення.
Нормами підпункту 91.1 пункту 91 підрозділу 2 розділу XX Кодексу встановлюються вимоги щодо обов’язкової реєстрації як платників ПДВ осіб, які здійснюють придбання / постачання товарів для використання в операціях з експорту товарів, щодо яких застосовується режим експортного забезпечення. При цьому нормами Закону № 2881 не встановлюються особливі правила такої реєстрації, а також розміри обсягів оподатковуваних операцій для обов’язкової реєстрації та терміни для подання заяви для реєстрації платниками ПДВ таких осіб.
Порядок реєстрації платників ПДВ регламентовано статтею 183 Кодексу та розділом III Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення).
Отже до процедури реєстрації платниками ПДВ осіб відповідно до підпункту 91.1 пункту 91 підрозділу 2 розділу XX Кодексу застосовуються правила обов’язкової реєстрації та підстави для відмови в реєстрації як платника податку, визначені статтею 183 (крім пункту 183.2) розділу V Кодексу, і не застосовуються норми статті 181 розділу V Кодексу.
Реєстрація платниками ПДВ таких осіб здійснюється на підставі реєстраційної заяви платника ПДВ за ф. №1-ПДВ (далі – Заява за ф.№1-ПДВ), яка подається у порядку, визначеному пунктом 183.7 статті 183 Кодексу засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Розгляд Заяви за ф. №1-ПДВ здійснюється з дотриманням порядку, встановленого розділом ІІІ Положення та розділом 4 Порядку взаємодії між структурними підрозділами органів ДПС з питань реєстрації та обліку платників, затвердженого наказом ДПС від 09.12.2022 № 889, за участі підрозділів податкових сервісів та підрозділів оподаткування юридичних (фізичних) осіб.
Більш детальніше – у листі ДПС України від 21.02.2023 № 3844/7/99-00-12-01-03-07, який розміщено за посиланням
https://tax.gov.ua/yuridichnim-osobam/derjavna-reestratsiya-ta-obl/listi/78015.html
Популярні послуги Електронного кабінету
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що Електронний кабінет ДПС України
(https://cabinet.tax.gov.ua/)працює і надає можливість платникам зручно комунікувати з контролюючими органами.
Так, за допомогою Електронного кабінету можливо отримати такі популярні послуги:
- надіслати запит про суми виплачених доходів;
- заповнити декларацію про майновий стан і доходи;
- подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб (форма № 5 ДР);
- отримати дані з реєстру ПДВ;
- подати звітність та інші.
Закон України № 2888: чи можуть бути поверненими помилково та або надміру сплачені платником податків до бюджету кошти (суми грошового/податкового зобов’язання) на рахунки у небанківського надавача платіжних послуг?
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує, що 01.04.2023 набере чинності Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг» (далі – Закон № 2888).
Законом № 2888 запроваджено зміни до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів, зокрема в частині обліку електронних гаманців та рахунків відкритих платникам податків небанківськими надавачами платіжних послуг, сплати податків електронними грошима та використання інших платіжних операцій, що запроваджені Законом України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги».
Щодо того, чи можуть бути поверненими помилково таабо надміру сплачені платником податків до бюджету кошти (суми грошового/податкового зобов’язання) на рахунки у небанківського надавача платіжних послуг, повідомляємо наступне.
Так, можуть. Для цього платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг; на єдиний рахунок (у разі його використання); на погашення грошового зобов’язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг (пункти 43.2 та 43.4 ст. 43 Кодексу).
Довідково: !!! У разі наявності у платника податків податкового боргу, повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на рахунок такого платника податків у банку або небанківському надавачу платіжних послуг, або на єдиний рахунок, або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, у разі відсутності у платника податків рахунку в банку, небанківському надавачу платіжних послуг, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Детальніше щодо платіжних послуг – у Інформаційному листі ДПС України № 2/2023: Закон України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг», який знаходиться за посиланням
https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/informatsiyni-listi/656893.html
Питання зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Подання таблиці даних платника податку
1. При поданні до ДПС Таблиці даних платника податку на додану вартість враховуйте відповідність виду економічної діяльності платника та кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізуються) платником на території України. Код виду економічної діяльності відображений в реєстраційних даних платника та зазначається у графі «Код згідно з КВЕД» Таблиці даних платника.
- Наприклад, типовою є практика подання сільськогосподарським виробником Таблиці даних на реалізацію сільськогосподарської продукції. У випадках подання цим суб’єктом господарювання Таблиці даних на реалізацію, наприклад, юридичних послуг за відсутності відповідних пояснень, з практики – найчастіше такі Таблиці даних є помилково заповненими.
2. Надавайте лише достовірну інформацію. Подана інформація повинна корелюватися з показниками податкової звітності.
- Наприклад, сумнівною є ситуація подання Таблиці даних сільськогосподарським товаровиробником на реалізацію власної сільськогосподарської продукції (код групи товарів 01,02,03,04,07,08,10,12), у якого відсутня інформація про наявні земельні ресурси, трудові ресурси, власна або орендована техніка для виконання робіт, придбання послуг з оброблення землі, збирання урожаю тощо.
3. Дотримуйтесь принципу відповідності кодів товарів (послуг), що постачаються (реалізовуються) платником та наявних у платника основних засобів, працівників, необхідних для виробництва та реалізації таких товарів (послуг).
- Наприклад, платник подає таблицю даних на реалізацію транспортних послуг при цьому відсутнє придбання чи оренда транспортних засобів, відображення відповідних об’єктів оподаткування у податковій та фінансовій звітності, формі 20-ОПП, не надано пояснення.
Основним критерієм, за яким приймається рішення Комісії про врахування таблиці даних платника податку є підтвердження наявності достатньої матеріально – технічної бази та людських ресурсів для ведення господарської діяльності (пояснення мають розкривати суть господарських операцій, тобто розкривати внутрішню сторону господарських операцій, їх справжність, економічну вигоду (виправданість ризику) і ділову мету), які за формою (зовнішнім вираженням) зумовлюють зміни в структурі активів, зобов'язань та власного капіталу. Результатом такої діяльності є відповідний рівень сплати платежів до бюджету.
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
Останній раз редагувалося: 10.03.2023 14:04