Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Пт, 29 березня 2024
03:03

БЛОГИ

dpi466


14 серпня 2018, 18:00

ДПІ у Чечелівському районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області :

ДПІ у Чечелівському районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує


Чи зазначати код ставки, код пільги у РК, складеному до ПН, в якій такий реквізит не зазначався?
ДФСУ у підкатегорії 101.16 ресурсу «ЗІР» роз'яснила, що згідно з п. 16 Порядку №1307 у графі 8 розділу «Б» податкової накладної зазначається код ставки ПДВ, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.
У графі 9 зазначається код відповідної пільги з ПДВ згідно з Довідниками податкових пільг (Довідник податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, або Довідник інших податкових пільг), які затверджені ДФС станом на дату складання податкової накладної.
У разі здійснення пільгових операцій, які не внесені до вказаних довідників (у зв’язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання податкової накладної, у графі 9 проставляється умовний код «99999999», а у відведеному полі зазначаються відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування.
Порядок складання розрахунку коригування та його реєстрації в ЄРПН аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних (крім випадків, передбачених Порядком № 1307).
Водночас, якщо виникла необхідність складаня РК до податкової накладної, форма якої не передбачала зазначення в табличній частині податкової накладної коду ставки та коду пільги (була складена та зареєстрована за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 22.09.2014 р. №957, який діяв до 01.04.2016 р.), то такий розрахунок коригування складається за формою, чинною на дату складання такого розрахунку коригування, у якому вказується дата та номер податкової накладної, до якої вносяться зміни.
Коригування такої податкової накладної здійснюється шляхом сторнування рядків податкової накладної, показники яких підлягають коригуванню, та додавання нових рядків з правильними показниками.
Отже, якщо платник ПДВ складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка була складена та зареєстрована в ЄРПН за формою, чинною на дату такої реєстрації, та яка не передбачала зазначення коду ставки, коду пільги, то у розрахунку коригування:
• у рядку, яким сторнується рядок податкової накладної (шляхом обнулення) графа 11 «код ставки» та графа 12 «код пільги» не заповнюється, оскільки форма податкової накладної на той час не передбачала зазначення у табличній частині податкової накладної коду ставки та коду пільги;
• додається із зазначенням нового чергового порядкового номера рядок, якого не було у податковій накладній, що коригується, у якому у графі 11 зазначається код ставки, у графі 12 зазначається код пільги, які діють на дату коригування.
Електронні сигарети пропонують оподатковувати акцизом. Зареєстровано законопроект
26 липня у Верховній Раді зареєстровано законопроект №8601-01 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо визначення та оподаткування електронних сигарет».
У Податковому кодексі України пропонується прописати, що:
• електронна сигарета - це виріб, який може бути використаний для споживання парів, які містять нікотин, через мундштук, або будь-який компонент цього виробу, в тому числі картридж, резервуар і пристрій без картриджа або резервуара. Електронні сигарети можуть бути одноразовими або багаторазовими шляхом поповнення контейнера і резервуару, або перезаряджатися одноразовими картриджами;
• заправний контейнер - ємність, що містить рідину з нікотином, яка може бути використана, щоб перезаправити електронну сигарету.
Крім того, в статтю 215 ПКУ до переліку підакцизних товарів (продукції) додається рідина, яка використовується в електронних сигаретах. Відповідно встановлюється ставка акцизного податку на рідину, яка використовується в електронних сигаретах (2 грн за 1 мілілітр).
Крім того, у Законі «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в статті 15-3 запроваджується заборона на продаж електронних сигарет та заправних контейнерів:
• особами, які не досягли 18 років;
• особам, які не досягли 18 років;
• у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров'я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв;
• у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;
• у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);
• з торгових автоматів;
• на полицях самообслуговування (крім тютюнових виробів у блоках та алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, пива);
• поштучно (для тютюнових виробів, крім сигар);
• у споживчих упаковках, що містять менш як 20 сигарет;
• з рук;
• у невизначених для цього місцях торгівлі.

Очікується, що у разі прийняття цей Закон набере чинності через шість місяців з дня його опублікування.
Від'ємна курсова різниця при продажу валюти ФОП-загальником не є його витратою
Податківці в індивідуальній консультації від 31.07.2018 р. №3337/Г/99-99-13-01-02-14/ІПК нагадали, що об'єктом оподаткування ФОП на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід. Тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця (п. 177.2 ПКУ).
Але ПКУ не встановлено правил визначення доходу у інвалюті. Тому податківці у коментованій ІПК звернулися до норм Закону про ЗЕД та Положення про порядок та умови торгівлі іноземною валютою. На їхній підставі податківці зауважили, що валютні кошти, що надходять на валютний рахунок фізичної особи - підприємця від здійснення ЗЕД, перераховуються у гривні за офіційним курсом НБУ.
Продаж частини валютної виручки на міжбанківському валютному ринку може відбуватися за курсом іноземної валюти нижчим за офіційний курс НБУ. У такому разі у фізособи-підприємця виникає від'ємна курсова різниця.
Пункт 177.4 ПКУ містить виключний перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізособою-підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування.
Перелік витрат не містить суми від’ємної курсової різниці, яка виникає при продажу валютної виручки.
Тому податківці зробили такий висновок: сума від’ємної курсової різниці, яка виникла при продажу валютної виручки на міжбанківському валютному ринку, отриманої фізичною особою - підприємцем від здійснення ЗЕД діяльності, до складу витрат не включається.
ЕЦП-печатка не є обов’язковим реквізитом декларацій лише у разі її відсутності на підприємстві
За нормою п. 48.3 ПКУ одним із обов’язкових реквізитів податкової звітності є підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
А вже подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється відповідно до норм Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (далі - Порядок №557).
Створення електронного документа завершується накладанням на нього ЕЦП підписувача (підписувачів), електронної печатки (за наявності), як передбачено для аналогічного документа в паперовому вигляді (п. 3 розділу II Порядку №557).
Цю норму зазначили й податківці у ІПК від 31.07.2018 р. № 3341/6/99-99-08-02-01-15/ІПК, але висновку вони не зробили.
Але з огляду на норми п. 48.3 ПКУ та Порядку № 557 виходить, що платники податків можуть подавати податкову звітність в електронній формі без наявності електронної печатки за умови її відсутності.

Чернівецькі митники вилучили предмети нумізматики
35 монет Швеції та 1 – Німеччини з металу жовтого та білого кольорів, датовані XIX та XX століттями, виявили співробітники Чернівецької митниці ДФС під час здійснення митного контролю легкового автомобіля „VOLKSVAGEN PASSAT” в міжнародному автомобільному пункті пропуску „Мамалига-Крива” митного поста “Кельменці”.
Громадянин Республіки Молдова, який прямував транзитом через митну територію України з Швеції у Молдову, для проходження митного контролю обрав смугу руху спрощеного митного контролю, чим задекларував відсутність у нього товару, що підлягає обов’язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України
Під час здійснення митного контролю в багажному відділенні транспортного засобу виявлено не задекларовані, не пред’явлені до митного оформлення, обмежені до переміщення через митний кордон України предмети нумізматики, загорнуті в поліетиленовий пакет без ознак приховування.
Серед виявленого – виготовлені в Швеції 7 монет з металу жовтого кольору номіналом «5 ore» зразка 1930, 1937, 1938, 1940; 5 монет з металу жовтого кольору номіналом «2 ore» зразка 1829, 1938, 1950, 1955, 1959; 5 монет з металу білого кольору номіналом «2 ore» зразка 1917, 1942, 1944, 1945; 15 монет з металу жовтого кольору номіналом «1 ore» зразка 1920, 1925, 1926, 1928, 1934, 1936, 1938, 1940, 1941, 1942, 1955, 1956, 1958; 2 монети з металу білого кольору номіналом «1 ore» зразка 1942, 1944; 1 монета з металу білого кольору номіналом «25 ore» зразка 1954; 1 монета з металу білого кольору номіналом «1 марка», зразка 1955 року, виготовлена в Німеччині.
Відповідно до попереднього висновку експерта - мистецтвознавця зазначені предмети підпадають під дію Закону України «Про вивезення, ввезення та повернення культурних цінностей» і можуть бути вивезені тільки на підставі спеціального дозволу (свідоцтва) на право вивезення культурних цінностей.
Оскільки жодних дозвільних документів на право переміщення монет через митний кордон України порушник законодавства не надав, співробітники митниці порушили справу про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України. Предмети нумізматики вилучили. Їх культурна, історична цінність та вартість будуть встановлені після проведення експертизи.
Нагадаємо, санкція порушеної статті передбачає також накладення штрафу у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Митники виявили сильнодіючі лікарські засоби, які громадяни намагалися незаконно перемістити через митний кордон України

У відділі митного оформлення «Піски» митного посту «Куп’янськ» співробітники Харківської митниці ДФС виявили партію анаболічних препаратів.
22-річний громадянин України прямував до Російської Федерації в якості пасажиру одного з авто. Під час проведення усного та письмово декларування він заявив про відсутність обмежених або заборонених до переміщення через митний кордон України предметів.
Однак під час митного огляду особистих речей чоловіка у рюкзаці під особистими речами були виявлені сильнодіючі лікарські засоби, які належать до анаболічних стероїдів, з маркуванням DANABOL у кількості 1000 пігулок, NANDROLON D – 25 ампул та ANAPOLON – 40 пігулок.
Зазначені препарати відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 №770 «Про затвердження переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів» обмежені для переміщення через митний кордон України.
Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Вартість предметів правопорушення буде встановлено додатково.
Речовини, схожі на психотропні, виявили і волинські митники в Устилузі. Так, громадянин України, повертаючись додому з Республіки Польща через автомобільний пункт пропуску Устилуг «зеленим коридором», приховав таблетки, що можуть містити психотропні речовини. Волинські митники виявили їх під час митного огляду в одязі водія.
Речовини містились у поліетиленових пакетиках, загорнених у папір, зокрема: таблетка білого кольору вагою 0,35 г (що може бути субутексом), порошки білого кольору вагою 1,26 г та 0,54 г брутто (що може бути амфетаміном).
Речовини вилучені для проведення їх експертизи. Правоохоронним органам надіслано повідомлення про протиправне діяння, що може кваліфікуватись за статтею 305 Кримінального Кодексу України.
Боротьба з контрабандою: додаткові надходження за місяць склали понад 3 млрд грн
За час реалізації експериментального проекту щодо створення умов для унеможливлення ухилення від сплати митних платежів - з 21 червня по 30 липня - до державного бюджету перераховано майже 37,5 млрд грн митних платежів. Порівняно з відповідним періодом минулого року фактичні надходження зросли на 18%, або майже на 6 млрд гривень.
За оперативними даними на 30.07.2018 тільки у липні до державного бюджету надійшло 29,7 млрд грн митних платежів. Це майже на 3,8 млрд грн більше, ніж у відповідному періоді 2017 року та на 3,2 млрд грн більше червня поточного року.
У червні 2018 року перераховано 26,6 млрд грн, що на 9%, або на 2,2 млрд грн більше відповідного періоду 2017 року.
Середньоденні надходження митних платежів зросли до 1,4 млрд грн. Це на 217 млн грн перевищує середньоденний показник за відповідний період минулого року.
«Збільшення надходжень не єдиний результат боротьби з «тінню». Завдяки зменшенню «сірих» товарних потоків збільшується частка ринку, яку займають легальні імпортери. Перекриваючи шлях нелегальному імпорту, ми створюємо умови для інвестицій в розвиток українського виробництва. Тому результатом нашої боротьби з контрабандою є не лише наповнення бюджету, а нові робочі місця та зростання економіки. Це не одноразова акція, а системна боротьба, і гроші підуть у бюджет, а, отже ефект відчує кожен громадянин, бо кожна додаткова гривня – це підтримка армії, відремонтовані дороги, збільшені пенсії», – наголосив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
Митники упередили незаконне вивезення 21,5 тонни лісоматеріалів
У зону митного контролю м/п «Краковець» Львівської митниці ДФС в напрямку «виїзд з України» заїхав транспортний засіб марки DAF з напівпричепом, що здійснював перевезення вантажу. Згідно із заявленими товаросупровідними документами, це були «вироби столярні - будівельні деталі: частини опалубки (фіксатор опалубки) для бетонування у вигляді дерев’яних кілків для кріплення, порода (ясень, сосна, тополя)» українського виробництва. Вантаж вагою нетто 21,5 т переміщувався з України до Польщі.
Було проведено повний митний огляд, під час якого виникла підозра щодо відповідності задекларованого до переміщення вантажу та необхідність у залученні експерта для визначення якісних та кількісних характеристик товару, фактично переміщуваних як лісоматеріали.
За результатами проведення експертного дослідження встановлено, що товар є дерев'яними брусками для кріплення опалубки породи «Робінія звичайна» або біла акація (Robinia pseudoacacia L.). Таким чином експертна оцінка підтвердила, що вантаж не відповідає задекларованому: бруски породи акація не задекларовані, а лісоматеріалів породи ясен, сосна, тополя не виявлено.
Варто відзначити, що Законом України "Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів" вивезення за межі митної території України лісоматеріалів та пиломатеріалів цінних та рідкісних порід дерев, до яких відносяться акація, берека (горобина), вишня, груша, горіх, каштан, тис ягідний, черешня, явір, ялівець - заборонене.
Таким чином керівник підприємства вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, з поданням митному органу неправдивих відомостей щодо найменування товарів, а також даних, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТЗЕД, що не відповідають дійсності.
Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч.1 статті 483 Митного кодексу України.
У пункті пропуску «Порубне» вилучено ліки вартістю майже 1,2 млн грн
У пункті пропуску «Порубне» Чернівецької митниці ДФС вилучено лікарські препарати, що переміщувалися з Греції до двох фірм Київщини.
Підставою для притягнення до адміністративної відповідальності представників отримувачів товару – осіб, уповноважених на роботу з митницею, стала інформація баз даних митниці, що засвідчувала значне заниження вартості товару у товаросупровідних документах, поданих для здійснення митних формальностей.
Представник перевізника, водій транспортного засобу, для здійснення митних формальностей подав один пакет документів, а згодом під час здійснення митного контролю додатково надав інші документи, за результатом вивчення яких встановлено невідповідність інформації, зазначеної в INVOICE.
Відповідно до поданих до митного контролю документів загальна вартість імпортованих ліків становила 37,4 тис. євро. Згідно з документами, наданими для здійснення митних формальностей, загальна вартість цього ж товару становила майже 146,9 тис. доларів, що відповідає інформації, вказаній під час здійснення попереднього декларування товару особами, відповідальними за роботу з митницею.
За протоколами про порушення митних правил, складеними за ч.1 статті 483 Митного кодексу України (подання митному органу як підстави для здійснення митних формальностей документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару) вилучено понад 28 тисяч упаковок лікарських засобів загальною вартістю майже 1 млн. 200 тис. гривень.
За 7 місяців надходження до державного бюджету зросли на 63 млрд гривень
За оперативними даними, протягом січня-липня поточного року до державного бюджету надійшло (сальдо) 415 млрд грн. Це на 62,9 млрд грн, або на 18% більше відповідного періоду минулого року.
До загального фонду державного бюджету за вказаний період зібрано 470,3 млрд грн. платежів. Це на 58 млрд грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.
За початку року до загального фонду держбюджету забезпечено 291,1 млрд грн. податкових платежів, що перевищує відповідний показник минулого року на 41,7 млрд грн.
Надходження митних платежів за вказаний період також перевищили минулорічний показник на 16,3 млрд грн. та склали 179,2 млрд гривень.
У липні до загального фонду держбюджету забезпечено 54,9 млрд грн., що на 11,3 млрд грн. більше надходжень липня 2017 року. З них податкових платежів - 25,8 млрд грн., митних - 29,1 млрд грн.
Волинські митники вилучили автомобіль «TOYOTA AYGO», який намагалися ввезти за підробленими документами
Волинська митниця ДФС фіксує спроби громадян ввезти легкові автомобілі на іноземній реєстрації за фіктивними документами. Крім підроблених нотаріальних доручень на право користування транспортним засобом, поширеними стали спроби порушників законодавства уникнути сплати митних платежів через фальсифікацію рахунків-фактур, які вказують на митну вартість автомобіля.
Так, наприклад, у пункті пропуску Ягодин водій за дорученням громадянки України подав до митного оформлення в режимі імпорт рахунок-фактуру на автомобіль «TOYOTA AYGO» 2014 року виготовлення. У документі зазначалася вартість транспортного засобу - 1400 Євро. Проте за офіційною інформацією німецьких митників це ж авто вивозилось з країни в режимі «експорт» за ціною договору купівлі-продажу 4800 Євро.
Відтак, за приховування від митного контролю, тобто за подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення транспортних засобів документів, отриманих незаконним шляхом, «TOYOTA AYGO» як предмет правопорушення (вартістю по курсу НБУ понад 146 тисяч гривень) вилучена на склад митниці.
Відповідно до ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України громадянку за скоєне очікує штраф у розмірі 100 відсотків вартості автомобіля та його конфіскація за рішенням суду.

Довідково: за 7 місяців 2018 року посадові особи Волинської митниці ДФС на підставі протоколів про порушення митних правил відповідно до ч.1 ст. 483 Митного Кодексу України (тобто за подання органу доходів і зборів як підстави для переміщення транспортних засобів документів, отриманих незаконним шляхом) вилучили у громадян 28 автомобілів загальною вартістю понад 3 млн грн.
ДФС підписано угоду щодо закупівлі та встановлення скануючих систем для митниць
Державна фіскальна служба вийшла на фінішну пряму щодо реалізації проекту по закупівлі та встановленню на пунктах пропуску стаціонарних скануючих систем. Це – наймасштабніший проект за всю історію української митниці, за який ДФС боролася більше року.
Вчора, 1 серпня, директор Департаменту матеріального забезпечення та розвитку інфраструктури ДФС Андрій Рахуба підписав угоду з NUCTECH COMPANI LIMITED, яка стала переможцем по двох лотах. Вона поставлятиме 7 скануючих систем для огляду вантажних транспортних засобів та контейнерів, призначених для оснащення пунктів пропуску на суму 482,399 млн грн.
Відповідно до угоди NUCTECH зобов’язана у 2018 році виробити, поставити, забезпечити здійснення монтажу, пусконалагодження та передачу у власність ДФС скануючого обладнання на пунктах пропуску «Ужгород» та «Чоп» (Закарпатської митниці ДФС), «Рава-Руська», «Краківець» та «Шегині» (Львівської), «Ягодин» (Волинської) та «Порубне» (Чернівецької).
Ці пункти пропуску мають найбільше навантаження по вантажо- та пасажиропотоку.
«Комплексний підхід з удосконалення контролю та обладнання пунктів пропуску стаціонарними скануючими системами дозволить поставити хрест на контрабандних схемах. Обладнання найсучасніше і компанія реалізовуватиме проект «під ключ»: від постачання систем до їх гарантійного обслуговування», – зазначив Андрій Рахуба.
За словами представника NUCTECH в Україні Лі Цзісина, для його компанії це найбільший контракт в Україні: «Ми розуміємо актуальність та важкість проекту і ми докладемо максимум зусиль, щоб передати ДФС все обладнання вчасно».
Мирослав Продан: Сьогодні від митниці до бюджету щоденно надходить півтора мільярда гривень
За результатами липня митниці ДФС продемонстрували рекордні щоденні відрахування до бюджету. Середньоденний показник склав близько 1,5 млрд гривень. Про це заявив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.
У порівнянні з відповідним періодом минулого року середньоденні надходження збільшились на 17,3%.
За його словами, ще два роки тому середньоденні надходження від митниці складали 800-900 млн гривень.
«Усі передбачені прогнозні показники, за якими брала на себе відповідальність Державна фіскальна служба України, спрямовані в державний бюджет. Ми виконали все, що передбачалося з початку року. А сума, проадміністрована до державного бюджету, склала більше 400 млрд грн, що на понад 60 млрд грн більше, ніж торік за відповідний період. Це загалом і податковий, і митний напрями», – зазначив Мирослав Продан.
Очільник ДФС підкреслив, що такої ефективної динаміки збільшення надходжень до бюджету вдалося досягти, у першу чергу, за рахунок детінізації економіки. Одним з її факторів є саме боротьба з контрабандою, зупинення «сірих» та «чорних» схем, порушенням митних правил
Найбільша сплата до державного бюджету традиційно забезпечується Енергетичною митницею ДФС, в якій зосереджений увесь енергетичний блок.
«Енергетичною митницею адмініструється від 7 до 8 млрд грн. щомісяця. Тобто це складає близько 25% усіх надходжень від митного напряму. Наступною по сплаті платежів йде Одеська митниця, Київська міська, Київська обласна, Дніпропетровська, Львівська, Харківська митниці. Це бюджетоформуючі митниці, які забезпечують близько 80% надходжень від митного напряму до державного бюджету», – підкреслив Мирослав Продан.
На Одещині митниками вилучено 23 тис. пачок сигарет
Протоколом про порушення митних правил завершилася невдала спроба громадянина України здійснити відправку сигарет без марок акцизного податку України та без будь-яких товаросупровідних документів.
У рамках операції «Рубіж–2018» співробітники управління протидії митним правопорушенням Одеської митниці ДФС та УСБУ в Одеській області на одному із складів поштового оператора вилучили 5 тисяч пачок сигарет «Compliment» та «Marble» іноземного виробництва.
Ринкова вартість тютюнової продукції складає 100 тис грн.
Крім того, під час здійснення прикордонно-митного контролю судна закордонного плавання, що надійшло до Чорноморська з Батумі, групою портового контролю була виявлена тютюнова продукція.
Громадянин України, який працює продавцем магазину безмитної торгівлі на зазначеному судні, декларуючи наявність товарів на складі магазину в Storehous stores declaration, заявив на 18 тис пачок сигарет менше.
За виявленим фактом складено протокол про порушення митних правил, 18 тис пачок сигарет «ASHIMA LUXURI SEZE» китайського виробництва вилучено.
Їх вартість визначить товарознавча експертиза.
Мирослав Продан: Рекомендації Митно-прикордонної служби США виконані на 80%
30.07.2018 - Прес-служба Державної фіскальної служби України
Співробітництво Державної фіскальної служби України та Митно-прикордонної служби США (U.S. Customs and Border Protection; CBP) виходить на новий рівень. Про посилення активізації взаємодії між службами домовились в.о. Голови ДФС Мирослав Продан та виконавчий директор офісу міжнародних відносин CBP Жозефіна Байамонте (Josephine Baiamonte) під час першого офіційного візиту представників служби в США.
З 2016 року між Україною та США діє Угода про взаємну допомогу у митній сфері, у рамках якої CBP надавав рекомендації щодо реформування та модернізації митних органів. Зокрема, мова йде про переформатування організації роботи митного напряму ДФС, боротьбу з корупцією та удосконалення інформаційно-технологічної бази і обладнання.
За словами Мирослава Продана, рекомендації Митно-прикордонної служби США наразі виконані на 80%. Інші – в стадії реалізації і будуть виконані до 2020 року, адже є невід‘ємною частиною Стратегічних ініціатив розвитку ДФС, затверджених у грудні 2017 року.
Перш за все Мирослав Продан відзначив суттєвий прогрес у реалізації електронних сервісів, зокрема системи «Єдине вікно», коли вже 85% митних декларацій оформлюються автоматично. На його думку, цей показник був би ще кращим, але суміжні служби, що працюють поряд із митниками на державному кордоні, були не підготовлені належним чином і законодавство потребувало змін. Робота за принципом «Єдиного вікна» дала можливість прискорити митне оформлення та значно знизити рівень корупційних ризиків, адже контакт між бізнесом та посадовою особою мінімізований. Крім того, цей проект став стимулом для повної заміни серверного обладнання.
Серед рекомендацій – реконструкція пунктів пропуску та оснащення їх технічними засобами контролю, в першу чергу за власні кошти. ДФС забезпечує 90% всіх надходжень до бюджету, тому на 2018 рік служба отримала рекордне фінансування своїх видатків – понад 13 млрд грн. Це, окрім закупівлі техніки, дало можливість підвищити зарплату митникам, призупинити процес відтоку кадрів та, навіть, оновлювати його.
«Виконані також рекомендації щодо ротації кадрів. Ми використовуємо цей механізм, і це стосується не лише керівного складу, а й інспекторів. Крім того, майже місяць тому Уряд призначив заступника по митному напряму, що також говорить про виконання зобов‘язань», – додав керівник ДФС.
Що стосується боротьби з корупцією, то окрім електронізації всіх процесів, реформування проходить і служба внутрішньої безпеки ДФС. Акцент буде зроблений на превентивних заходах.
Ще одним стимулом для скорочення корупційних ризиків стало створення центру моніторингу діяльності в усіх пунктах пропуску. Таким чином забезпечений нагляд за проведенням митних оглядів та роботою системи управління ризиками. За словами Мирослава Продана, завдяки ефективній ризикорієнтованій системі кількість вантажів, що підлягають оглядам/переоглядам складає лише 3%.
Прискорити та спростити митні процедури допомогла б реалізація норм по захисту інтелектуальної власності, роботи Уповноваженого економічного оператора та підключення України до Всесвітньої транзитної системи (NCTS). Відповідні законопроекти розроблені, подані до Верховної Ради, але не розглянуті парламентом.
«Ми розуміємо з якими проблемами і складностями стикається служба на шляху реалізації рекомендацій, реформ і ми готові цей шлях пройти разом з вами, – завірила Жозефіна Байамонте. – Ми вже бачимо значний прогрес з вашої сторони, серйозні дії, які були зроблені, тому, думаю, всі наші партнери відзначать прогрес і співробітництво по багатьох аспектах активізується і розшириться».
Сторони домовилися напрацювати проект пропозицій щодо подальшого співробітництва та приступити до їх виконання.
Для довідки: Митно-прикордонна служба США є найбільшим федеральним правоохоронним органом (близько 60 тис. співробітників, бюджет – 12,4 млрд. дол.) та входить до складу Міністерства внутрішньої безпеки США. З 2016 року між ДФС та CBP ведуться переговори щодо розгортання в Україні системи ATS-G для аналізу та оцінки ризиків за попередньою інформацією про пасажирів, які переміщується через пункти пропуску для повітряного сполучення.
У рамках Програми з експортного контролю та безпеки кордонів в Україні (EXBS) реалізовується проект щодо надання технічної допомоги з метою посилення системи експортного контролю України та протидії розповсюдженню зброї масового знищення. Проект передбачає закупівлю і поставку обладнання. ДФС ініціювало розширення програми. Зокрема, мова йде про оновлення навчальної програми з експортного контролю (CIT), яка впроваджується на базі Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення ДФС, подальшу підтримку підрозділів ДФС з протидії митним правопорушенням та контрабанді, створених за принципами роботи підрозділів з протидії тероризму та контрабандній діяльності (ATCET).
Державна фіскальна служба України планує відновити співробітництво та фінансування програм EXBS
В.о. Голови ДФС Мирослав Продан у рамках першого офіційного візиту до США у Вашингтоні провів переговори з координатором програм EXBS Бюро експортного контролю, міжнародної безпеки та нерозповсюдження ядерної зброї Державного департаменту США Девідом Фроманом.
Керівник служби поінформував про зміни, які відбулися протягом останніх півтора року, що суттєво спрощують роботу бізнесу, оформлення товарів та проходження кордону. Перш за все, мова йде про запуск «Єдиного вікна» на митниці, спільного контролю з суміжними державами, реконструкцію пунктів пропуску та технічне оснащення.
«У нас розроблений чіткий план дій – Стратегічні ініціативи ДФС до 2020 року. Це документ, який покроково визначає, що, коли і як ми робимо і хто за це відповідає. Це стосується як митного, так і податкового напряму. ДФС змінилася, служба вже не така, як була ще 2 роки тому і американський бізнес, що працює в Україні, є свідком і безпосереднім учасником цих змін»,- заявив Мирослав Продан.
Очільник ДФС та Девід Фроман домовились про перезапуск співробітництва і відновлення фінансування програм в рамках EXBS. «Ми подумаємо, що і як зробити, щоб відновити фінансування», - запевнив Девід Фроман.
Питання співробітництва та поновлення фінансування набуває важливого значення у контексті боротьби з контрабандою. Адже закупівля 10 стаціонарних скануючих систем забезпечить контроль на пунктах пропуску.
«Як показує практика, протидіяти контрабанді без технічних засобів неможливо. Боротьба ДФС та Уряду з контрабандними потоками набирає нових обертів. Тому оснащення технічними засобами, надання митним органам правоохоронного статусу, криміналізація відповідальності за контрабанду – ефективний комплекс дій для викорінення цього явища. Без змін і створення сильної митної системи побороти контрабанду буде надзвичайно складно», - відзначив Мирослав Продан.
Волинські митники на посту Устилуг вилучили у громадянина колекцію історичних цінностей
Громадянин України, виїжджаючи до Респубіки Польща через пункт пропуску Устилуг «зеленим коридором», приховав предмети, що можуть бути культурними та історичними цінностями. Волинські митники виявили їх під час митного огляду у багажному відділенні автомобіля.
Зокрема, на дні картонного ящика з особистими речами лежав металевий клинок без рукоятки з гравірувальним написом «Alles fur Deutschland». Крім того, у папці темно-зеленого кольору виявлено 59 листівок різних років випуску, які мають ознаки культурних цінностей. В одній з кишень дорожньої сумки був прихований кишеньковий годинник, а в поличці під кермом автомобіля – ікона.
Предмети вилучені для проведення експертизи. Правоохоронним органам надіслано повідомлення про протиправне діяння, що може кваліфікуватись за статтею 201 Кримінального Кодексу України.
Викрито будівельника багатоквартирних будинків, який працював без офіційної реєстрації
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Київській області спільно з місцевою прокуратурою викрито факт отримання незаконних доходів фізичною особою.
Так, встановлено, що громадянином К., зареєстрованим у Київській області, провадиться діяльність, пов’язана з будівництвом багатоквартирних житлових будинків та подальшою реалізацією майнових прав фізичним особам (покупцям). Згідно із чинним законодавством така діяльність вважається підприємницькою. Проте на момент отримання грошових коштів зазначений громадянин не був зареєстрований як фізична особа-підприємець та не сплачував до бюджету України відповідні податки та збори.
Загальна сума отриманого протягом 2014-2016 років доходу склала близько 60,3 млн. гривень. У подальшому ці кошти з метою легалізації ймовірно були направлені громадянином К. на придбання рухомого та нерухомого майна для себе та близьких родичів.
За вказаним фактом до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
Типові порушення, які виявляються під час перевірок підприємців та самозайнятих осіб
Під час проведення перевірок фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність, фахівцями ДФС виявляються значні факти порушень. Наводимо приклади найчастіших порушень підприємцями податкового законодавства.

1. Несвоєчасне перераховування до бюджету податку на доходи фізичних осіб
Під час однієї з планових перевірок комунального підприємства Вінниччини ревізорами управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Вінницькій області встановлено несвоєчасне перерахування до бюджету податковим агентом податку на доходи фізичних осіб у сумі 1,5 млн. гривень.
Так, з’ясувалося, що протягом 2015 – 2018 років підприємство виплачувало доходи фізичним особам, утримувало відповідні податки, однак до бюджету такі суми не скеровувало.
За наслідками перевірки донараховано 2,6 млн грн податку на доходи фізичних осіб разом із штрафною санкцією. Зазначена сума узгоджена та сплачена у повному обсязі.
2. Декларування не в повному обсязі доходів від здійснення підприємницької діяльності
Одним із пріоритетних напрямів діяльності підрозділів податків і зборів з фізичних осіб ДФС є контроль за діяльністю самозайнятих осіб, які ймовірно задіяні в схемах ухилення від оподаткування.
Аналіз відомостей інформаційного фонду державного реєстру фізичних осіб про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (за окремими ознаками доходу) свідчить про наявність численних випадків отримання платниками податків – фізичними особами доходів у особливо великих розмірах. При цьому такі доходи не декларуються у повному обсязі та з них не сплачуються до бюджету належні суми податкових платежів.
За підсумками проведених у 2016-2018 роках документальних планових перевірок самозайнятих осіб, по яких встановлено розбіжності між самостійно задекларованими та фактично отриманими від податкових агентів доходами від здійснення підприємницької діяльності, виявлено недоплату до бюджету податкових платежів у розмірі 283 млн. гривень.
3. Мінімізація доходів за рахунок безпідставних витрат
Під час проведення контрольно-перевірочних заходів у межах планових перевірок співробітниками підрозділів податків і зборів з фізичних осіб територіальних органів ДФС встановлюються факти безпідставного зменшення фізичними особами - підприємцями розміру оподатковуваного доходу за рахунок витрат, які не пов’язані з отриманням доходу.
Так, наприклад, фізичною особою - підприємцем «О» (Дніпропетровська обл.) до складу витрат, які зменшують базу оподатковуваного доходу за 2016 рік, було включено оплату логістичних


Останній раз редагувалося: 14.08.2018 18:00


Усі записи автора | Предыдущая | Следующая

Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті