Дорогі друзі, улюблені глядачі! “Смак кіно”, паралельно з оригінальною програмою по суботах, представляє вашій увазі новий проект “Смак кіно • Фестиваль”. Це спеціальні кіноподборкі з певної тематики – часу, місця дії, жанру – які будуть проходити по вечорах в неділю.
У свою чергу “Смак кіно” буде підтримувати “Фестиваль”, представляючи картини, які так чи інакше перегукуються з обраною темою, розширюючи глядацький досвід і втамовуючи спрагу на смачні фільми ;)
Та й що гріха таїти – за два сезони “Смаку кіно” улюблені глядачі не бачили жодного фільму, знятого режісеркамі! Виправляємо цю прикру помилку – і весь березень ми присвятимо вражаючим фільмів і видатним жінкам, творчість яких увійшла в історію кіно.
Аліс Гі-Бланше та Лоїс Вебер – ви що-небудь чули про них? Про найвидатніших режісерок всіх часів, що стояли біля джерел кінематографічної мови, її синтаксису і структури.
Аліс Гі пощастило працювати у Леона Гомона, засновника кінокомпанії Gaumont. Для неї діяльна уродженка Чилі і зняла свій дебютний фільм “Капустяна фея”. “Фея” – перша кінострічка в історії, зроблена жінкою. За час роботи главою відділу виробництва Gaumont, а після переїзду в США і директором власної студії Solax Аліс Гі зняла більше 1000 фільмів, працюючи в різних жанрах. На її рахунку, наприклад, багатобюджетний за мірками того часу 33-хвилинний епік “Життя Ісуса Христа” з масштабними масовими сценами і спецефектами.
Лоїс Вебер багато в чому стала першою. Вона перша жінка, яка зняла художній і повнометражний фільми, перша і єдина жінка, хто увійшов до складу Асоціації режисерів ігрового кіно. Аж до середини 1930-х років Вебер займалася режисурою і продюсуванням, що також дає їй право вважатися першою жінкою-продюсером.
Але Лоїс Вебер увійшла в історію кіно і як правозахисник, борець за права жінок. Багато її фільми були присвячені гострим соціальним, культурним проблемам, взаєминам між різними релігіями та расами. Їй одній з перших довелося випробувати увагу цензури і пресинг державної машини...
Молодий художник (Матіас Віман) волею долі виявляється в далекій італійській селі, розташованому далеко в Доломітових Альпах. Там, він знайомиться з місцевим ізгоєм – дівчиною Юнтой (Лені Ріфеншталь), яка живе відлюдником і єдина знає секрет таємничого блакитного світла, що виникає щоночі в повний місяць на вершині гори. Дуже часто сільські люди намагалися дістатися до цього сяйва, проте, гинули, не доходячи до вершини...
Лені Ріфеншталь: “У “Блакитному світлі” я, наче передчуваючи, розповіла свою пізнішу долю: Юнта, дивна дівчина, яка живе в горах в світі мрій, переслідувана і знедолена, гине, тому що руйнуються її ідеали – у фільмі їх символізують блискучі кристали гірського кришталю. До початку літа 1932 роки я теж жила в світі мрій…”
Шедеври пропагандистського мистецтва “Тріумф волі” та “Олімпія” зробили Лені Ріфеншталь світовою зіркою. Однак робота на замовлення нацистського уряду фактично перекреслила її кар'єру після закінчення Другої світової війни. Проте вплив фільмів Ріфеншталь на кіно неможливо переоцінити.
Середина 19 століття. Німа жінка Ада Мак-Грат (Голлі Гантер) із Шотландії видана заміж у Нову Зеландію, куди і вирушала разом із донькою Флорою. З собою перевозить також і фортепіано, яке є чи не єдиним засобом комунікації Ади з навколишнім світом. Її чоловік (Сем Нілл) не цікавиться музичним талантом дружини і вимагає від неї лише виконання подружніх обов'язків. Зрештою інструмент потрапляє в руки іншого європейця (Гарві Кейтель), що мешкає неподалік. Ада пробує викупити фортепіано і закохується в сусіда.
Володар “Золотої пальмової гілки” за кращий фільм і приз за кращу жіночу роль (Голлі Гантер) Каннського кінофестивалю; трьох премій “Оскар” за кращу жіночу роль (Голлі Гантер), кращу жіночу роль другого плану (Анна Паквін), кращий оригінальний сценарій.
Саундтрек до фільму “Фортепіано” входить в 100 кращих саундтреків всіх часів.
Витончене психологічне дослідження мотивів, що спонукали інтелігентного студента консерваторії розробити і втілити в життя аферу, яка дозволила йому привласнити гроші літньої пані…
Художній фільм 2004 року режисера Кіри Муратової. Сучасна інтерпретація мемуарів знаменитого російського детектива царських часів Аркадія Кошко.
Пуент-Курт – крихітний рибальський селище на березі Середземного моря неподалік від міста Сет. Ті, хто їдуть звідти, рідко повертаються назад. Так і Луї - виїхавши в Париж, він 12 років не був на батьківщині. «Тут нема на що дивитися», – говорить він. Але все-таки він приїжджає – у важкий момент свого життя, коли його дружина хоче піти від нього. Вони разом бродять по околицях селища, намагаючись сказати один одному щось важливе, намагаючись зрозуміти один одного…
Учасниця культурного об'єднання Rive Gauche (“Лівий берег”), в яке входили Кріс Маркер і Ален Рене, Аньєс Варда - один з найпомітніших європейських режисерів, яка вплинула на своїх сучасників, майбутніх авторів французької “Нової хвилі”. Як і Віра Хітілова, вона експериментувала з монтажем, поєднуючи ігрові та неігрові кадри.
Варда спочатку поїхала в Пуент-Курт, щоб зробити фотографії для свого хворого друга, який був уже не в змозі відвідати рідні місця. Подивившись відзнятий матеріал, вона взяла на прокат камеру, щоб зняти фільм про подружню пару, яка там живе. Варда зареєструвала власне підприємство і почала роботу. Бюджет фільму був дуже скромним, всього 14000 доларів, це становить приблизно чверть бюджету таких фільмів, як “400 ударів” і “На останньому диханні”. Нікому з артистів і членів знімальної команди за роботу не платили.
Ласкаво просимо 3, 10, 17, 24, 31 березня 2019 року о 18:00 у Ksi Prostir!
[У випадку, якщо вхідні двері в Художній комбінат зачинено, телефонуйте за номером +380995203596, або пишіть в телеграм-чат «Смаку кіно» – https://t.me/tasteofcinemadnipro]
+ Смачний чай та кава + смаколики
Будь ласка, беріть свої багаторазові стаканчики, бо ми піклуємось за навколишнє середовище
Ведучий зустрічі: Mikhail Shevelyov
Ціна участі: FREE DONATION на розвиток простору.
Переказ на будь-яку сумму, що підтримати проект, можна також за посиланням: https://www.liqpay.ua/ru/checkout/card/ksiprostir
Мова перегляду: оригінальна аудіодоріжка і російські субтитри.